Co wchodzi w skład logo?
Maj 6, 2016
Jak powstają animacje reklamowe?
Maj 6, 2016

Na czym polega koncepcja kreatywna?

W dzisiejszej rzeczywistości rynkowej zwykła kampania marketingowa już nie wystarcza. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji potrzebne są prawdziwie pomysłowe rozwiązania, których wizję określa się ogólnym terminem koncepcji kreatywnej. Jej tworzeniem zajmują się agencje reklamowe.Jaki jest cel opracowania koncepcji kreatywnej?

Faktem jest, że oryginalny wizerunek firmy oraz pomysłowa reklama pozwalają przyciągnąć uwagę klienta. W drodze do osiągnięcia takiego celu koncepcja kreatywna jest bardzo pomocna. W dużym skrócie jest ona myślą przewodnią, pewnym kluczowym pojęciem, dookoła którego buduje się kampanię reklamową. Stanowi ona bazę intelektualną dla narracji reklamowej i jednocześnie jest myślowym skrótem pozwalającym postronnej osobie zrozumieć zakres kampanii. Najważniejszą cechą koncepcji kreatywnej jest jej umocowanie w rzeczywistości. Otóż musi ona dotyczyć realnych cech reklamowanej marki oraz otoczenia, w którym ta marka funkcjonuje. Oznacza to, że koncepcja kreatywna jest narzędziem, które nie tylko powinno trafnie odwzorowywać rzeczywistość, ale również prezentować pomysły i narzędzia do przekształcenia tej rzeczywistości.

Należy także wspomnieć, czym nie jest koncepcja kreatywna. Nie jest przede wszystkim oderwanym od rzeczywistości pomysłem, tylko ideą, która jest bardzo mocno umocowana w otoczeniu reklamowanej marki lub produktu. Poza tym koncepcja kreatywna nie jest też strategią marketingową czy zestawieniem gotowych projektów, tylko podstawą, na której te projekty zostaną zbudowane.

Obecnie żadna większa kampania reklamowa nie może się obejść bez stworzenia koncepcji kreatywnej. Dlatego jeżeli planujecie Państwo przeprowadzenie działań marketingowych na większą skalę, to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Stworzymy dla Państwa kompletną kampanię reklamową opartą o optymalnie dobraną koncepcję kreatywną.