Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że poważnej firmie nie wystarczy już sama strona internetowa. Warto pomyśleć o rozwiązaniach, które sprawią, że nasza oferta zaistnieje również w świadomości aktywnych użytkowników urządzeń mobilnych. Rozwiązania są dwa – mobilna strona internetowa lub aplikacja na telefon.
Strona mobilna
Jest to strona stworzona specjalnie pod urządzenia mobilne. Od normalnej strony różni się okrojoną treścią oraz funkcjonalnością. To w zasadzie strona w pigułce, gdzie w przejrzysty i klarowny sposób przedstawiono to, co najistotniejsze w naszej ofercie. Taki minimalizm z jednej strony ułatwia nawigację po serwisie, z drugiej zmniejsza liczbę danych, które trzeba ściągnąć (ma to kolosalne znaczenie podczas korzystania z mobilnego internetu).
Aplikacja
To zdecydowanie nowocześniejsze rozwiązanie od strony mobilnej. Dedykowana aplikacja pozwala na skorzystanie z wielu ciekawych rozwiązań (choćby geolokalizacji, pozwalającej na doprowadzenie nas przez GPS w telefonie do konkretnego miejsca, np. naszego sklepu bądź biura). Aplikacje pozwalają również na pracę w trybie off-line, a także na wyświetlenie istotnych dla nas komunikatów na głównym ekranie telefonu, dzięki czemu możemy bezpośrednio docierać do klienta.
A może jedno i drugie?
Eksperci podpowiadają, że warto mieć w swojej ofercie obydwa rozwiązania. Przy czym należy pamiętać, by aplikacja na telefon nie dublowała się treścią ze stroną mobilną. Obydwie technologie powinny się wspierać i wzajemnie uzupełniać.