Czym jest UX?
Kwiecień 28, 2015
Co to jest responsywna strona internetowa?
Maj 14, 2015

Jak budować wizerunek firmy/marki?

Wizerunek to sprawa kluczowa dla każdej firmy ­ od niego bowiem zależy sposób jej postrzegania przez konsumentów, a w konsekwencji ­ choć oczywiście nie jest to proste przełożenie ­ jej przychody. Firmy, które konsekwentnie i w przemyślany sposób dbają o wizerunek, mogą poszczycić się nie tylko dużą liczbą zadowolonych klientów, ale przede wszystkim pozytywnymi skojarzeniami, które mają odbiorcy od razu po zetknięciu się z logo czy innym elementem wizualnym przedsiębiorstwa/produktu. Jak mądrze zatem budować wizerunek? Na początku działania powinny być nakierowanie przede wszystkim na odnalezienie tożsamości ­ czegoś, co wyróżnia firmę na tle konkurentów, jest unikalne. Dopiero później można myśleć o budowaniu długotrwałych strategii podkreślających ową unikalność i wyjątkowość. Niezwykle ważne jest stworzenie całościowej identyfikacji wizualnej firmy ­ od logo, poprzez ulotki, papier firmowy, wystrój wnętrz, po ubiór oraz wypracowanie standardów obowiązujących w przedsiębiorstwie. To ważne, bo jego pracownicy też komunikują się z klientami czy kontrahentami i mają wpływ na postrzeganie firmy na zewnątrz.