Co dają videoblogi?
Listopad 24, 2015
Jak powstaje spot telewizyjny?
Grudzień 17, 2015

Czy branding pomaga w tworzeniu strategii marketingowej?

Czym jest branding? To całościowe myślenie o produkcie czy marce, świadomie i konsekwentnie jej budowane. Tak rozumiany nie tylko więc pomaga w tworzeniu strategii, ale jest wręcz niezbędny, gdy poważnie myślimy o zaistnieniu na rynku, zmianie czy wzmocnieniu wizerunku. Dobry brand od razu konotuje u odbiorcy określone uczucia i wyobrażenia, wcześniej zaplanowane w zaciszu gabinetów przez specjalistów. Co ważne, branding nie jest – wbrew stereotypowemu myśleniu – zarezerwowany wyłącznie dla marek o światowej renomie i wielomilionowych budżetach.

Branding, jako strategia zarządzania marką, pozwala na kształtowanie wyobrażeń oraz opinii konsumentów, sytuuje produkt na rynku, odnosi go do konkurencji, pomaga w odnalezieniu i podkreśleniu unikatowości oraz mocnych punktów. Znalezienie odpowiedniego wizerunku może być kluczowe dla dalszych losów marki i powinno zawsze być poprzedzone szczegółowym audytem, który zbada preferencje odbiorców oraz ich stosunek do danego produktu. Budowanie świadomości marki musi być holistyczne i obejmować wiele ważnych komponentów. Nazwa, logo, identyfikacja wizualna, a nawet z pozoru mniej istotne kwestie, jak adres strony internetowej czy krój wizytówek – wszystkie te elementy powinny ze sobą współgrać, tworząc spójną całość.