Czym są rozwiązania portalowe?
Październik 22, 2015
Co dają videoblogi?
Listopad 24, 2015

Rodzaje filmów reklamowych.

Klienci, którzy korzystają z usług agencji Good Case, często używają nazwy „filmy reklamowe” w odniesieniu do wszystkich realizowanych przez nas produkcji filmowych. My wolimy właśnie tę nazwę – produkcje filmowe – ponieważ jest ona o wiele bardziej pojemna znaczeniowo. Jednym z rodzajów produkcji filmowych są właśnie filmy reklamowe.

Znacie je Państwo z telewizji czy Internetu. Są to krótkie, najczęściej półminutowe filmy promujące markę, produkt, jakąś ideę lub firmę. Ich celem jest nakłonienie odbiorcy do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Niekiedy filmy reklamowe są dłuższe i bardziej rozbudowane, wówczas noszą nazwę filmów promocyjnych. Mogą wówczas pełnić kilka funkcji – reklamową, promocyjną, informacyjną czy wizerunkową. Tym samym dotyczą nie tylko produktów lub usług, ale także miejsc, wydarzeń itp.

Innymi rodzajami marketingowych produkcji filmowych są filmy prezentacyjne oraz korporacyjne. Dotyczą szeroko rozumianej działalności firm. W filmach prezentacyjnych, jak łatwo się domyślić, prezentuje się najważniejsze aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa – rodzaj jego działalności, jego pracowników, firmowe standardy czy zakres oferowanych usług. Jest to stosunkowo krótka multimedialna wizytówka danego podmiotu, która może zostać zaprezentowana zarówno w Internecie, jak i np. na targach.

Z kolei film korporacyjny jest produkcją łączącą w sobie zalety filmu reklamowego oraz prezentacyjnego. Często tworzony jest w kilku wersjach językowych, ponadto może być emitowany zarówno w telewizji, jak i Internecie. Film korporacyjny bywa jednym z elementów promocyjnych dołączanych do dokumentacji przetargowej, może być również pierwszym, podstawowym źródłem informacji dla ewentualnych kontrahentów czy klientów.

Do marketingowych produkcji filmowych zalicza się również filmy szkoleniowe oraz instruktażowe. Ich cel jest oczywisty – chodzi o przekazanie odpowiedniej ilości wiedzy konkretnej grupie odbiorców. Mogą to być pracownicy, nabywcy towaru lub usługi, partnerzy biznesowi lub chociażby osoby zainteresowane tematyką prezentowaną takim filmie. Różnica pomiędzy produkcją szkoleniową a instruktażową dotyczy w gruncie rzeczy jej odbiorcy. Filmy szkoleniowe zamawiane są najczęściej dla potrzeb wewnętrznych danej organizacji, podczas gdy filmy instruktażowe kierowane są do odbiorców zewnętrznych.